De laatste daagjes... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Marieke Jong - WaarBenJij.nu De laatste daagjes... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

De laatste daagjes...

Door: Marieke de Jong

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Augustus 2010 | Oeganda, Mukono

Het is bijna afgelopen, we moeten weer terug! De 2 maanden dat we hier zaten zijn voorbij gevlogen. Ik heb het onwijs naar m´n zin gehad, maar heb inmiddels ook wel weer érg veel zin om naar huis te gaan en om iedereen weer te zien.

Afgelopen week heb ik al afscheid genomen van de kinderen op school en heb ik lolly’s uitgedeeld. Nog nooit kinderen gezien die zo blij waren met een lolly. Het was wel een heel gek idee om afscheid van ze te nemen, terwijl je zo'n leuke tijd met ze hebt gehad en de gedachte dat je ze waarschijnlijk nooit meer zult zien. Ook het werken met Peter en Irene was voor de laatste keer.

Woensdags heb ik m’n haar nog laten invlechten door 2 ugandenzen vrouwen hier van het terrein. Om 9.00 uur begonnen ze en om 18.30 uur waren ze ein-de-lijk klaar. Het was best pijnlijk en na al die tijd zitten, had ik toch best wel een aardig zere kont gekregen. Maar je moet er wat voor over hebben he?! Omdat ze bij het invlechten ook nog nephaar toevoegen, loop ik nu rond met een enorme bos haar.

Het weekend ben ik met Renske en Zefanja op stap geweest als ‘afscheidsweekend'.

Zaterdagochtend zijn we eerst langs de aidskliniek geweest omdat Caleb, een kind van hier, ziek was en daar een aantal dagen moest blijven. Verder zijn we deze twee dagen nog naar het zwembad geweest en even naar het strand, hebben we geshopt en spelletjes gedaan.

Aankomende woensdag nemen we afscheid, om vervolgens naar de airport van Entebbe te rijden, waar het vliegtuig om 22.00u zal vertrekken. Donderdagochtend hopen we rond 10.30u weer in Nederland aan te komen!

Dit was dus ook gelijk de laatste blog. Bedankt allemaal voor het meelezen en de reacties erop. Ook de mailtjes en krabbels waren erg leuk om te lezen en om te weten dat iedereen zo meelleeft!

Tot snel in Nederland!

Liefs,
Marieke

• 17 Augustus 2010 - 10:01

Marije:

Mariek! Dát haar.. wat ontzettend gaaf! Heel erg mooi..

Als je dit nog leest, een héle goeie reis gewenst en tot snel in NL!

Liefs

• 17 Augustus 2010 - 16:49

Rosanne:

yeaah baby,je hebt het ingevlochten,finally!! hahah staat je goed joh!ben er vooral beniewd naar dat als je het eruig gaat halen was voor haar de dan hebt:Pallemaal kleine pijpekrulletjes hahaha.
    woow nog maar 2 dagen en dan ben je weer in nederland! cant wait!!
    heb zoveel zin om je weer te zien!!maar voor nu nog hele fijne dagen schattie,,en tot snel! fijne reis en kom veilig terug! Kusjee

• 18 Augustus 2010 - 18:18

Alida:

Bijna bijna bijna NL!!!
    Yeeeehaaa! :D
    Helaas gaat Schiphol morgen voor mij niet lukken, moet werken. Had er echt heel graag bijgeweest :(:(
    Hoop je snel te zien lief!!
    KussssXXX