Het moment van afscheid nemen - Reisverslag uit Lima, Peru van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Het moment van afscheid nemen - Reisverslag uit Lima, Peru van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Het moment van afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Augustus 2016 | Peru, Lima

Een laatste bericht vanuit het mooie Peru. Gisteren hebben we al een binnenlandse vlucht genomen van Cusco naar Lima en vannacht hopen we weer terug te vliegen naar ons oude vertrouwde Nederland. Na een zeer korte tussenstop in New York (dat wordt weer stress) en een te lange stop in Londen, hopen we donderdagochtend (27 uur later) weer voet op eigen bodem te zetten. Het zal ons (en het thuisfront) niks verbazen als dat zaterdagavond wordt, maar daar zetten we natuurlijk niet op in. Ondanks de gave tijd hier, hebben we stiekem toch alle drie weer veel zin om op huis aan te gaan!

Daarvoor moet eerst nog even iets worden rechtgezet. Waar ik mij in de eerste blog behoorlijk zorgen maakte over de insecten en reuze spinnen, bleek in de loop van tijd dat ik me enorm heb aangesteld. We hebben geen spin gezien en zelfs amper muggen! Zeker met die muggenplaag in NL was dat een verademing. Slechts drie nachten hebben we de klamboe nodig gehad (en toen hadden we h'm juist niet bij ons, wegens een trekking [e-38] ruimtegebrek). De klamboe hebben we dus voor niks gekocht, maar veel erger: voor niks meegenomen. Maar wat FIJN dat ons al die vervelende beesten bespaard zijn gebleven!!

Traditiegetrouw sluit ik af met een opsomming met wat ik straks in NL weer erg ga waarderen.

De top 7:
1. Het bed in duiken zonder 5 lagen kleding, muts en handschoenen aan, lijkt me een feestje. De afgelopen weken heb ik 9 van de 10 keer geslapen in bijzondere outfits, heerlijk dat dat straks niet meer hoeft.
2. Niet meer ontbijten met koekjes of toffees, bij gebrek aan beter.
3. Groente eten, de afgelopen weken hebben we in totaal maximaal 500 gram. Oeps!
4. Wc papier weer door de wc kunnen spoelen ipv in een prullenbak daarnaast deponeren (iel).
5. Kleren uit een kast vissen en niet uit een grote tas waarin het steeds weer een enorme chaos is. Daarnaast gaat de keuzemogelijkheid ook weer gewaardeerd worden (niet meer 3 weken in hetzelfde hoeven lopen).
6. Onze kleding weer in een wasmachine kunnen gooien! En geen originele plek meer hoeven te bedenken om de schone natte was op te hangen, zoals over een lamp of waaier.
7. Kunnen drinken wanneer en hoeveel we maar willen, omdat we niet meer bang hoeven te zijn straks naar de wc te moeten terwijl er helemaal geen (schone) wc is.

Dat was het dan. Het is over en uit met de pret. Bedankt voor het meeleven en de berichtjes, altijd weer erg leuk! Tot snel weer in Hollanda! Adios!!

PS: een samenvatting van ons reis? Check onze nieuwe song!

• 17 Augustus 2016 - 07:08

Rik:

Hartelijk dank voor de mooie samenvattingen keer op keer!!!
    Tot gauw