Snorkelen en scooteren - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Snorkelen en scooteren - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Snorkelen en scooteren

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Augustus 2012 | Indonesië, Lombok

Zo zeg, wat vliegt de tijd! Inmiddels zijn we alweer ruim over de helft en hebben we nog maar een kleine 2 weken te gaan.

Vrijdag zijn we opgehaald met een busje en zijn we zo'n 3 uur verder in Amed beland. Hier zijn we 2 dagen gebleven en hebben we vooral veel gesnorkeld. Deze snorkelplekken waren echt prachtig, met veel koraal, blauwe zeesterren en enorm veel vissen.

Zaterdag hebben we voor de verandering weer een dagje gereisd. Eerst met de auto zo'n 1,5 uur rijden naar Padangbai, om daar de boot te pakken en Bali in te ruilen voor een nieuw eiland: Lombok. Dit eiland is ongeveer even groot als Nederland. Na een bootreis van 5 uur en nog een ruim uur rijden met de auto, kwamen we aan in Senggige.

Hier hebben we een scooter gehuurd en zijn we 3 dagen gaan rondtoeren over het eiland. Ben ik heel wijs aan het vertellen dat die uitlaatbuis langs de scooter altijd zo bloedheet is en Rosanne waarschuw dat je daar dus voor moet uitkijken, stoot ik me er een aantal uur later zelf vol aan. Fikse blaar op m'n been.

Maandag zijn we naar het noorden gescooterd en hebben we onderweg een aantal watervallen gezien. Dinsdag zijn we naar het midden gereden en hebben hier onder andere de grote tradionele markt van Lombok gezien, waar we vervolgens behoorlijk verdwaald zijn. Je zou zeggen, hoe kan dat op een markt, maar het was er dus enorm groot, en dat in combinatie met ons goede richtingsgevoel (not), verdwaal je vanzelf. Woensdag zijn naar het zuiden gereden en hier hebben we een tempel en een pottenbakkerij bezocht.

Na het hindoeïstische Bali, waren we eigenlijk alweer vergeten dat we in het grooste moslimland van de wereld zijn, maar hier in Lombok worden we daar maar al te goed aan herinnerd. Dan boffen we ook nog is dat we hier tijdens de Ramadan zijn, dan wordt er namelijk extra vaak omgeroepen vanuit de minaret. Overdag valt het mee, maar in de avond en nacht wordt deze schade ingehaald. Het gejengel begint dan ongeveer om 20.00 uur en gaat door tot 1.00 uur. Denk je daarna rustig te kunnen gaan slapen, dan heb je dat mis. De ellende begint namelijk om 4.00 uur weer. Alsof dat allemaal al niet erg genoeg is zitten wij met ons hostel praktisch náást de moskee. En als klap op de vuurpijl: dit hostel hadden we al voor 4 dagen geboekt omdat het dan goedkoper was. Dat doen we dus ook nooit meer!!!

Verder is het eten hier goed te doen. De Indonesische mensen eten 3 keer per dag rijst, maar dat gaat ons Hollanders net een tikkeltje te ver en hebben genoeg aan één keer in de paar dagen rijst. Daarnaast wisselen we het goed af met sandwitch, pasta's, pizza of de McDonald’s.

Groetjes,
Marieke

• 08 Augustus 2012 - 18:16

Corine:

he Marieke,
    wat leuk om je zo te volgen. Ik moest wel n paar verslagen inhalen, maar klinkt echt wel super allemaal. Heel veel plezier nog en als je weer op de patrimonium bent, moet je maar foto's meenemen!!!

• 13 Augustus 2012 - 12:01

Alida :

Suuupervet! XXXXX

• 13 Augustus 2012 - 19:49

Marlies:

Ha nichtje,

Echt heel leuk om al je verhalen te lezen, als je niet aan de bak komt als juf, kun je altijd nog gaan schrijven.
    Ik ben vorige week nog met je pa en ma wezen varen, vastgezeten in een kreek waar je vader zo nodig ondanks of misschien wel dankzij alle waarschuwingsborden in moest varen. Je ziet in Nederland gebeuren er ook heééél spannende dingen. Geniet nog van de laatste dagen. Groetjes Marlies

• 15 Augustus 2012 - 16:44

Doortje:

Heej Marieke,

Ik kan niet anders zeggen dan AMAZING!! Wat zit dat er prachtig uit allemaal.
    Geniet nog even met volle tuigen van deze welverdiende vakantie!
    Zie je gauw weer.

Liefs Door

• 17 Augustus 2012 - 22:13

Je Leipe Broer:

eey kriekie

zo te zien(nou jah er valt niet veel te zien), vermaken jullie je daar aardig, gelukkig maar,
    enuh zal ik eff langs komen om te vissen, heb wel zin in wat vis:P, enuh iedereen mist je wel hiero! maar goed we zien je over een paar dagen weer!! ojah je hebt een leuke manier van schrijven!

kss