Apen, olifanten en dolfijnen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Apen, olifanten en dolfijnen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Apen, olifanten en dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Augustus 2012 | Indonesië, Ubud

Afgelopen dagen hebben we zo'n beetje de halve dierentuin voorbij zien komen.

Maandag zijn we naar Ubud gegaan, een plaatsje in het midden van Bali. Hier zijn we 2 dagen gebleven en hebben we o.a. monkey forest bezocht: een stuk jungle waar heel veel apen leven. We waren zo vriendelijk om een lekkere tros bananen voor die 'leuke' apen te kopen, maar die beesten waren zo brutaal dat we die zo'n 3 meter na de ingang al kwijt waren aan een aap die zo het hele zakje mét bananen uit Roos haar hand jat. Weg bananen.

Ook zijn we naar het olifantenpark geweest. We zouden niet gaan olifantrijden, tenminste dat stond niet op onze planning, omdat we dit te duur vonden. Toen we eenmaal binnen waren, werd ons door die beste olifantenman verteld dat we best even op een olifant mochten zitten voor de foto als we hem een fooitje zouden geven. Dat leek ons wel wat, dus wij zijn gaan zitten. Vervolgens begon dat massale beest nog een stuk te lopen ook. Dat was allemaal vast niet zoals het hoort, maar kan ik in elk geval ook weer van m'n to do list geschrapt worden.

Ook hebben we hier in Ubud nog gefietst door dorpjes en rijstvelden. Dachten wij sportief te doen, hebben we eigenlijk alleen onze handspieren getraind. We zijn namelijk alleen maar bergafwaarts gegaan en omdat er ook een aantal Australiërs in ons groepje zaten (die nog niet zo vaak in hun leven hadden gefietst en dus niet al te snel waren), lag ons aantal km/u behoorlijk aan de lage kant en hadden we de meeste tijd de remmen ingedrukt.

Woensdag zijn we naar Lovina gegaan, een autorit van zo'n 2,5 uur. Hier zijn we vandaag, donderdag, dolfijnen gaan spotten in de zee. Om 5.45 uur werden we opgehaald (wat is uitslapen ook alweer?) om vervolgens naar een klein bootje te worden gebracht om op zee te gaan dobberen. Daar hebben we heel veel dolfijnen gezien. Super leuk!

Ook zijn we naar een soort dolfinarium geweest. Hier hebben we een dolfijnenshow gezien, maar nog veel beter: ik heb gezwommen met die prachtige dieren. Aangezien ik dat altijd al eens heb willen doen, was dit natuurlijk enorm gaaf!

De 'complimenten' worden er trouwens niet echt beter op. Nadat ik een grote neus zou hebben omdat ik te veel bier zou drinken, zou ik deze keer toch echt niet wit zijn, maar geel. Nooit geweten... En vandaag werd ons gevraagd of Roos en ik soms op huwelijksreis zijn. Het moet niet gekker worden hoor.

Salamat malang,
Marieke

• 02 Augustus 2012 - 17:34

Koos De Jong:

Wat is dit leuk om te lezen (wat schrijf je ongelofelijk leuk!)

wat staat er nog meer op de "te do" lijst?
    want ik hou m'n hart vast (wat nu weer)

Pa

• 03 Augustus 2012 - 09:53

Alida:

Hahaha!!! Op huwelijksreis? Geel? Hilarisch!

Klinkt weer heeeelemaal heerlijk. Gaaf man, van die olifant. Ennn de aapjes staan erg leuk op de foto! Mariek, je had niet álle bananen op moeten eten! Je kleurt wat... :P

Heb bijna neiging om op het vliegtuig te stappen en jullie op te zoeken.

Have fun & enjoy!!!!!!!!!

Dikke kus

• 03 Augustus 2012 - 10:06

Bram:

Wauw! Wat een prachtige verslagen Marieke! Je schrijft zo boeiend dat de thuisblijvers het gevoel krijgen erbij te zijn! Mooie foto's ook! Geniet lekker even verder!
    Groet,
    Bram

• 03 Augustus 2012 - 19:46

Marije:

Ik had wat in te halen omdat ik twee weken niet kon lezen..
    Super leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken,
    Ziet er zo gaaf uit allemaal. Geniet ervan!

• 05 Augustus 2012 - 13:54

Je Sterkste Broer:

eeey zus

wat fijn om te horen dat je het allemaal naar je zin hebt, dat kunnen wij overigens helemaal begrijpen met al die gave dingen die je aan het doen bent!! en je was toch ook op huwelijksreis met roos:P?
    wij missen je hiero wel hoor kriek(tis wel lekker rustig:P)! we hopen dat jullie nog een fijne tijd hebben daaro, en geef roos ook eff een knuffel, dan doe ik dat ook!

(ps; je wist toch wel dat apen zoo brutaal waren, kijk thuis maar om je heen)

• 05 Augustus 2012 - 14:15

Martijn:

Hey Marieke,

Wat een leuke reisverslagen schrijf je! Super boeiend, net alsof ik er zelf bij ben :-)
    Jullie vervelen je zo te lezen niet ;-)
    Geniet ervan daarzo! Voor je het weet begint het echte leven weer ... ciao!

• 05 Augustus 2012 - 18:00

Gert:

Huwelijksreis? Heb je geen fotograaf nodig? ;-)

• 25 Augustus 2012 - 15:49

Gerdien:

hey marieke :-)

hoe gaat het?
    ik keek nog ff op je site...
    egt heel leuk!
    zou je nog een keer naar Indonesië willen?
    nog fijne dagen verder

liefs gerdien