Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Juli 2012 | Indonesië, Kuta

Joehoee, daar zijn we weer!
Inmiddels zijn we weer wat dagen verder en hebben we zeker niet stilgezeten.

Dinsdag zijn we ‘cave tubing’ gaan doen. Hier zijn we met een band op riviertjes gaan dobberen, gingen we door grotten met veel vleermuizen (iellll) en zijn we langs rijstvelden en kleine watervallen gegaan. Dat was gaaf!

De volgende dag, woensdag, stond ons een busreis van ruim 12 uur te wachten en kwamen we een eind verderop aan in een plaats waarvan ik de naam niet meer weet.

Donderdag moesten we weer belachelijk vroeg opstaan en werden we om 3.45 uur opgehaald door een jeep, om vervolgens naar een berg gebracht te worden. Hier hebben we een onwijs mooie zonsopgang gezien en hadden we uitzicht op de vulkaan Bromo. Qua temperatuur leek het de Noorpool wel, maar gelukkig zijn die Indonesische zo gek nog niet en kon je daar jassen huren. Daarna zijn we naar de vulkaan Bromo gereden, waar we beneden gedumpt werden en in zo'n 45 minuten de vulkaan op konden gaan klauteren. Ondanks dat ik hijgend en puffend aankwam op de top, was het zeker de moeite waard en ook hier hadden we een prachtig uitzicht.

Vervolgens zijn we voor de verandering de bus ingestapt, om weer een hoop kilometers af te leggen. Na een bus- boot- bus- en taxireis, kwamen we zo'n 11 uur later aan op voor ons eiland nummer 2 van de ruim 17.000 eilanden die Indonesië telt, genaamd: Bali. Dit eiland is een stuk kleiner dan Java, maar wel veel toeristischer.

Na al die lange busreizen en vroeg opstaan, haddeb we afgelopen weekend maar eens een bijkomweekend gepland. Wat voor ons betekende veel strand/ zwembad/ relaxen/ nagels laten verven/massage en last but not least SURFEN! Jawel, wij hebben op een surfbord gestaan. Uiteraard wel met les en ondanks dat we meer in het water lagen dan dat we op het bord stonden, vonden we het erg leuk. Ook hebben we, met nog een hoop anderen, geholpen babyschildpadden in de zee te brengen.

Verder blijven we ons verbazen over het Indonesische-verkeer. Het woord ‘verkeersregels’ komt hier denk ik niet in het woordenboek voor. Er wordt links en rechts ingehaald, de helft van de tijd wordt er door rood gereden, de buschaffeur is aan het bellen tijdens het rijden en iedereen toetert maar wat af, terwijl niemand er nog op reageert. Ook zitten er best veel kuilen in de weg of liggen er stukken puin op de stoep. Je kunt dus wel stellen dat het hier rijden voor gevorderden is.

Inmiddels ben ik m'n kussensloop en een broek vergeten in de vorige hostels, dus als dat met dit tempo doorgaat kom ik waarschijnlijk met de helft van mijn bagage thuis. Scheelt weer.

Salut!
Marieke

• 29 Juli 2012 - 13:50

Koos De Jong:

Hé bobbers, wat een reis, en wat zijn jullie druk.

Hebben jullie nog vakantie als jullie terug komen? (dan ken je nog effe bijkomen van dit alles)

Heel leuk om jullie zo te volgen.

we houden van jullie

Pa en Moe

• 29 Juli 2012 - 18:27

Alida:

Haha prachtig weer om te lezen.
    Geniet ervan, leuke foto's en ben errrrug benieuwd naar het volgende verhaal.

Take care!!

XXX Alida

• 29 Juli 2012 - 21:01

Jos:

Ha meid!

Klinkt weer goed allemaal.
    Geniet nu lekker van je rust he!!!

Liefs xxx