Bijna weer naar huis! - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Bijna weer naar huis! - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Bijna weer naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Augustus 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar aangezien we laatste 1,5 week niet veel meer hebben gedaan dan écht vakantie vieren, is het nou ook niet al te interessant geweest om daar veel over te schrijven. Nu nog wel een laatste blog, voordat het weer tijd is om naar huis te gaan.

Wat is de tijd voorbij gevlogen! Er zijn gewoon al ruim 5 weken voorbij en morgen vliegen we weer terug naar The Nederlands.

Alweer 1,5 week geleden, op woensdag, zijn we naar de Gili-eilanden gegaan. Dit zijn 3 kleine bounty-eilandjes voor de kust van Lombok, met witte stranden en lichtblauw, onwijs helder water. Wij zaten op het grootste eiland: Gili Trawangan. Het enige vervoersmiddel wat ze hier hebben is een fiets en paard en wagen, heerlijk rustig dus. Hier zijn we maar liefst 5 dagen gebleven en hebben we vooral veel aan het strand gelegen en gesnorkeld.

Ben ik mij heel ijverig 2 keer daags van top tot teen aan het insmeren met bodylotion (want dan blijft je kleur beter zitten), komt Roos erachter dat het lotion is om je witter te maken. Lekker dan! Ben ik me gewoon al weken aan het insmeren met wittermakende crème. Aangezien mijn eigen lotion op was, heb ik hier nieuwe gekocht, maar driekwart van alle lotions hier zijn bedoeld om je witter te maken. Vraag me niet waarom iemand witter zou willen worden.

Na de Gili eilandjes zijn we teruggegaan naar Lombok, deze keer naar het zuiden, waar we 2 dagen in Kuta zijn geweest. Hier hebben we voor de verandering aan het strand gelegen, maar ook een stuk gefietst.

Afgelopen donderdag hadden we een absolute rampdag. Alles wat mis kon gaan, ging ook mis. In de ochtend hebben we een taxi gepakt om naar Selon Belanak te gaan, waar we 2 dagen wilden blijven, om hier voornamelijk te gaan surfen. Tenminste, dat was de planning. Het zou Indonesië niet zijn als alles volgens plan zou lopen en dat ging het dus ook niet. Na ruim een uur rijden kwamen we aan, maar zagen we ook dat er in deze plaats en ruime omstreken maar 1 'hotel’ was met maar liefst, schrik niet, 3 hele kamers, die al zaten volgeboekt tot oktober. Daarom hebben we dus maar afgesproken met de taxichauffeur dat hij ons aan het einde van de dag weer zou komen ophalen, om ons weer terug naar Kuta te brengen. Dat betekende deze dag 30 euries lichter aan de taxi, maar we zouden in ieder geval een dag kunnen surfen! Dat zou hier namelijk geweldig kunnen, zo hadden we gehoord. Nou, een prachtige surfplek was het zeker! Een klein bijkomend probleempje was echter dat je hier nergens surfboarden kon huren. Wat een pech! Toen hebben we er maar een stranddag van gemaakt. Een duur stranddagje dus.


Om onze feestdag compleet te maken, bleek bij terugkomst in Kuta alle hostels vol en was er alleen nog plek in het meest smerige hostel die we in heel Indo hebben gehad (zie foto's voor de badkamer en je geeft me geen ongelijk). Vervolgens zijn we onze ellende maar gaan weg eten in een restaurant, maar zelfs dit was geen succes. Toen we ons eten al hadden besteld zagen we minstens 5 ratten lopen!

Gelukkig waren de straathonden blij met onze overige pizzastukken (want trek hadden we niet bepaald meer zoals je wel begrijpt). Oké, dan als afsluiting maar een Magnum halen waar we zeker 10 minuten voor moesten lopen (je moet wat om je ratteneten weg te werken), daar aangekomen: uitverkocht... JA HOOR!!

Gister zijn we teruggevlogen van Lombok naar Java, het eiland waar we zijn gestart. We zijn nu nog 1 nacht in Jakarta en morgen vliegen we alweer back home. Oelala!

Dat betekent dus dat er nu toch echt het einde in zicht komt. We hebben een enorm gave vakantie achter de rug, maar inmiddels heb ik ook wel weer veel zin om naar huis te gaan en mijn lieve familie en vrienden weer te zien. Ook heb ik enorm veel zin in een normale bruine boterham met kaas, mijn eigen bed, een schone wc en last but not least: een warme douche!
Maar nog belangrijker: vanmiddag heb ik het nieuws gekregen dat mijn lieve schoonzus is bevallen van Silvano, dus ben ik tante geworden! NU WIL IK HELEMAAL SNEL NAAR HUIS!

Maandagmiddag 13.00 uur (Nederlandse tijd) vertrekt ons vliegtuig terug naar Hollandia. Dinsdagmorgen 8.00 uur hopen we op Schiphol aan te komen.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en het meeleven, super leuk!

Tot snel!

Liefs,
Marieke


  • 19 Augustus 2012 - 18:36

    Gerard De Jong:

    Hallo Marieke,

    Wat een leuk verslag... zo kun je van pechdagen toch nog iets leuks maken....! Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe "tante-zegger". Fijn dat alles nu goed lijkt te gaan!

    Groeten,


    Gerard

  • 20 Augustus 2012 - 08:32

    Saar:

    Goeie reis!! Xxx

  • 20 Augustus 2012 - 11:05

    Alida:

    Jeeeej je komt naar huis! Prachtig verslag weer, maar nu wil ik het eindelijk eens live horen! Benieuwd naar jou en benieuwd naar Silvano! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Marieke

Actief sinds 12 Juni 2010
Verslag gelezen: 1072
Totaal aantal bezoekers 47669

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 18 Augustus 2022

Mexico 2022

03 Augustus 2018 - 25 Augustus 2018

India 2018

14 Augustus 2017 - 06 September 2017

Thailand 2017

25 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru 2016

01 Oktober 2014 - 14 November 2014

Nieuw-Zeeland 2014

15 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Indonesië 2012

18 Juni 2010 - 19 Augustus 2010

Uganda 2010

Landen bezocht: